استفاده از سنگ اسلب مشکی

از زیبایی سنگ اسلب مشکی و استفاده از آن لذت ببرید

مقدمه

سنگ اسلب در رنگ ها و طرح های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و با توجه به دکوراسیون منزل و محلی که قرار است این سنگ را به کار ببرید، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر سنگ اسلب مشکی را در کنار رنگ سفید استفاده کنید، ترکیب بی نظیری برای ساختمان های خود به وجود می آورید. بسیار مهم است در زمان استفاده از سنگ اسلب مشکی بسته به محیط ساختمان های خود و نحوه دکوراسیون، اندازه و سایز سنگ را انتخاب کنید.

اسلب به معنای تکه یا ورق بزرگ است. سنگ اسلب یکی از روش های جدید در صنعت سنگ های ساختمانی می باشد که به علت بزرگ بودن سنگ های اسلب با دستگاه های اره یا مولتی وایر برش داده می شوند. سنگ اسلب به سنگ های ورقه ای در ابعاد بسیار بزرگ گفته می شود که با قطرهای 2 و 3 سانت برش و فرآوری می شود. در بعضی مواقع این سنگ های اسلب بوک مچ و فورمچ تولید می شوند. به دلیل ظاهر زیبایی که این نوع سنگ ها دارند، امروزه موارد استفاده از سنگ اسلب مشکی به وفور افزایش یافته است. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با موارد استفاده از سنگ اسلب مشکی و روش های برش و قیمت گذاری آن توضیح دهیم.

سنگ اسلب مشکی

روش برش سنگ اسلب مشکی

  • روش برش سنگ توسط اره:

برش سنگ اسلب به این صورت است که سنگ خام یا بلوک های سنگی روی واگن دستگاه اره کاملا فیکس می شوند و تکه های سنگ اره به حالت رفت و برگشت توسط تیغه ها برش داده می شوند. زمان برش هر کدام بستگی به سختی سنگ دارد، که بین 24 تا 32 ساعت زمان نیاز دارد.

  • برش اسلب توسط مولتی وایر:

دستگاه های مولتی وایر توسط سیم برش های الماس برش را انجام می دهند و نحوه کار آن ها به صورت کاملا چرخشی می باشد. زمان برش این دستگاه نسبت به برشی که اره انجام می دهند، کمتر است ولی بستگی به نوع سنگ دارد. معمولا 8 تا 12 ساعت زمان برش هر کوپه می باشد.

بستگی به قواره کوبل یا همان بلوک های سنگی دارد که از عرض 80 به بالا شروع می شود. بزرگترین ابعادی که در اسلب های سنگ ساختمانی وجود دارد 2 * 3 هستند که جزء سنگ های سایز بزرگ به حساب می آیند. بعد از برش سنگ اسلب چینی مرحله اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب و پلیش انجام می شود.

سنگ اسلب مشکی چیست

سنگ اسلب مشکی از نوع مرمریت مشکی می باشد. انواع مختلفی دارند از جمله: سنگ اسلب نجف آباد، سنگ گرانیت نطنز و … برش داده می شوند. سنگ اسلب به دلیل مزایایی که دارد باعث محبوبیت مشتریان شده است. این سنگ ها معمولا با ابعاد حدودی 120 تا 220 سانت با ضخامت  2 الی 3 سانتی متر می باشند.

  • باید از کوپه های قالب صابونی انتخاب شود.
  • فرآوری در سایز بزرگ
  • توسط اره های غول پیکر بریده می شوند.
  • برای انتقال به دستگاه اسلب سنگ باید حتما توری و اپوکسی شود.
  • از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  • استحکام بالا
  • زیبایی خیره کننده
  • ماندگاری بالا

کاربرد سنگ اسلب مشکی

استفاده از سنگ اسلب مشکی

همانطور که می دانید سنگ اسلب مشکی به علت سایز بزرگ بودن، زیبایی، کیفیت و ضخامتی که دارد در دکور منازل، هتل ها، تالار و دیگر اماکن مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه برای مخاطبانمان کاربرد و موارد استفاده از سنگ اسلب مشکی را شرح می دهیم.

  1. استفاده در لابی
  2. کف پوش خانه
  3. استفاده برای اوپن آشپزخانه
  4. به کار بردن در دیوار
  5. استفاده در سرویس بهداشتی

1)استفاده در لابی:

از اسلب مشکی در لابی ساختمان های مدرن و لوکس به دلیل جذاب به نظر رسیدن مکان استفاده می شود. مشکی بودن سنگ با رگه های سفید و طلایی درونش همچنین براق بودن آن همه را مجذوب خود می کند. همین دلیل باعث شده امروزه در اکثر منازل و ساختمان های شیک از این سنگ استفاده کنند.

2) کف پوش خانه:

یکی از کاربرد هایی که سنگ اسلب مشکی دارد قرار دادن آن به عنوان کف پوش در خانه های بزرگ می باشد. ترکیب رنگ مشکی با رنگ های سفید و کرمی، طلایی و قرمز بسیار جذاب می شود. می توانند با این رنگ ها در دکوراسیون محل ست شوند. برای نصب این نوع سنگ ها حتما از متخصص کمک بگیرید تا با دقت در یک سطح قرار بگیرند.

3) استفاده برای کانتر آشپزخانه:

یکی از عمده موارد استفاده از سنگ اسلب مشکی در کانتر آشپزخانه ها می باشد.

استفاده از سنگ اسلب مشکی

4) به کار بردن در دیوار:

از کاربردهای دیگری که اسلب مشکی می تواند داشته باشند، استفاده در دیوار خانه ها و اماکن شیک است. به کار گرفتن این سنگ زیبا در دیوار و استفاده از نورپردازی با نصب چراغ دیواری در بالای آن یک دکور زیبا به منزل یا محلی که قرار است کار شود می دهد. البته باید توجه داشت در دیوارهای داخلی کار شوند و حتما نیاز است توسط متخصص انجام گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

5) استفاده در سرویس بهداشتی:

می توان از اسلب مشکی در سرویس های بهداشتی لوکس استفاده کرد. به دلیل رگه های سفید و طلایی که دارد با نورپردازی در این مکان یک فضای شیک ایجاد می شود. در کنار این دکوراسیون از شیرآلات به رنگ نقره ای و طلایی می توان استفاده کرد.

قیمت سنگ اسلب مشکی به چه مواردی بستگی دارد؟

 به دلیل تولید سخت و برش دادن زمانبر سنگ اسلب مشکی نسبت به سنگ های تایل قیمت آن ها نیز بالاتر است. مواردی که در قیمت سنگ های اسلب مشکی موثرند در زیر عنوان شده اند.

  • کیفیت ساب و میزان براق بودن (قابلیت صیقل خوب)
  • کم بودن رگه ها
  • نداشتن فرورفتگی و صاف بودن
  • با کیفیت بودن توری
  • شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی
  • در نظر گرفتن ابعاد مکانی که قرار است سنگ کار شود.

نکته قابل توجه در هنگام نصب سنگ اسلب مشکی و دیگر سنگ های اسلب:

  • بسیار مهم است در زمان نصب این سنگ ها از ملات و چسب استفاده کرد.
  • ملات رنگ سنگ را کدر می کند و قیمت پایینی دارند.
  • ولی استفاده از چسب مخصوص که قیمت بالایی دارند، رنگ سنگ را تغیر نمی دهد در نتیجه هزینه اجرایی بالاتری دارند.
  • اگر قصد خرید سنگ های اسلب را دارید پیشنهاد می شود از مجموعه محصولات ما که شامل سنگ اسلب الیگودرز مشکی، سنگ اسلب چینی نیریز، سنگ اسلب چینی ازنا، و … هستند، دیدن بفرمایید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که درباره موارد استفاده از سنگ اسلب مشکی گفته شد متوجه شدیم سنگ اسلب یه نوع برش از سنگ های مصرفی ساختمان می باشد که رنگ ها ی متنوعی دارد. سنگ اسلب مشکی، سنگ اسلب چینی نیریز، سنگ اسلب چینی ازنا و … از این نوع سنگ ها می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *