مشخصات سنگ لایم استون سمیرم

مشخصات سنگ لایم استون سمیرم و بررسی موارد کاربرد آن ها

سنگ لایم استون سمیرم

سنگ لایم‌ استون سمیرم را می ‌توان به عنوان یک نوع سنگ طبیعی در نمای داخلی ساختمان ها استفاده کرد. سطح سنگ ممکن است دارای الگوهای طبیعی ناهمواری ‌ها، خطوط یا الگوهای دیگر باشد که می تواند باعث افزایش زیبایی و استحکام آن شود. سنگ لایم ‌استون سمیرم در معادن ایران استخراج می شود و اغلب با زمینه رنگی روشن در بازار موجود هستند.

این نوع سنگ از سختی بالایی برخوردار است، این ویژگی باعث می ‌شود که سنگ مقاومت مناسبی در برابر فشار و خرد شدن داشته باشد. سنگ لایم استون معمولا به خوبی حرارت را جذب کرده و قابلیت انتقال حرارت موثری دارد، این ویژگی باعث می‌ شود که بتوان از آن به عنوان یک عنصر گرمایی در ساختمان‌ ها و فضاهای داخلی استفاده کرد. در این محتوا ما قصد داریم درباره مشخصات سنگ لایم استون سمیرم، کاربرد، مزایا و معایب این نوع سنگ ساختمانی به صورت مفصل برای شما عزیزان توضیح دهیم.

سنگ لایم استون سمیرم

مهمترین ویژگی های سنگ لایم استون سمیرم

برای خریداری بهترین نمونه سنگ های ساختمانی و استفاده از آن ها در پروژه های ساخت و ساز، بسیار مهم است در قدم اول درباره ویژگی و مشخصات هر یک از آن ها مطلع باشید. مراجعه به بهترین مراکز فروش سنگ اسلب می تواند به شما کمک کند تا با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی را برای پروژه های خود انتخاب کنید. انواع سنگ اسلب چینی، سنگ اسلب نجف آباد، سنگ اسلب پرشین سیلک و غیره می توانند مقاومت و استحکام متفاوتی را ارائه دهند. از این جهت بهتر است در ابتدا تصمیم بگیرید در کدام یک از قسمت های ساختمان قصد استفاده از سنگ های اسلب را دارید و سپس سنگ مد نظر خود را انتخاب کنید.

در ادامه ما درباره مشخصات سنگ لایم استون سمیرم برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید با اطلاعاتی کاملی تصمیم به خریداری و استفاده از این نوع سنگ ساختمانی بگیرید:

  • بافت یکدست

این سنگ معمولا به صورت صاف و با درخشندگی طبیعی ارائه می‌ شود. بافت یکدست سنگ لایم‌ استون سمیرم، باعث شده است تا استفاده از این نوع سنگ ساختمانی برای نمای داخلی ساختمان ها، انتخاب بسیار مناسبی باشد. با توجه به مشخصات سنگ لایم استون سمیرم امروزه از این نوع سنگ در کفپوش ها، دیوارپوش ها، عناصر تزئینی در فضای داخلی ساختمان ها استفاده می شوند.

مهمترین ویژگی های سنگ لایم استون سمیرم

  • ظاهر زیبا

سنگ لایم‌ استون سمیرم ممکن است الگوها و ناهمواری‌ های طبیعی در سطح خود داشته باشند. این الگوها و ناهمواری‌ ها باعث افزایش زیبایی دوچندان ظاهر سنگ می شود. تنوع رنگی و الگوهای به کار رفته در سطح این نوع سنگ، به دلیل انواع مواد معدنی که در آن ها به کار رفته است، می باشد.

  • قیمت مناسب

سنگ لایم ‌استون سمیرم در بازار، با کیفیت ‌های مختلفی عرضه می ‌شود، سنگ با کیفیت بالاتر به طبع قیمت بالاتری نیز دارد. کیفیت سنگ شامل ویژگی ‌هایی مانند رنگ، یکدستی، سطح صاف و عدم وجود خطوط یا ترک ‌های زیاد است. ابعاد و ضخامت مورد نیاز برای سفارش می ‌تواند بر قیمت آن ها تاثیر بگذارد. سنگ لایم‌ استون با ابعاد و ضخامت خاصی ممکن است با قیمت‌ های مختلف در بازار عرضه شود.

وضعیت بازار، تقاضا و تامین در هر زمان ممکن است بر قیمت سنگ لایم‌استون تاثیر بگذارد. در برخی زمان‌ ها تقاضا بیشتر است و در نتیجه قیمت خرید آن ها افزایش می‌ یابد.

  • تراکم بافت خوب

ویژگی تراکم بافت سنگ، به توانایی سنگ در حفظ یکدستی و تراکم در ساختار بافتی خود اشاره دارد. تراکم بافت در سنگ لایم ‌استون سمیرم می ‌تواند به چندین جنبه از جمله یکدستی رنگ، عدم وجود ناهمواری ‌های زیاد و صاف بودن سطح آن اشاره کند.

  • ساب پذیری مناسب

ویژگی ساب پذیری در سنگ لایم ‌استون سمیرم می‌ تواند به عنوان یک ویژگی مهم در انتخاب و استفاده از این سنگ در محیط‌ های خاص، مورد توجه قرار گیرد.

ساب پذیری مناسب

  • وزن سبک

سنگ لایم‌ استون سمیرم به طور کلی از نظر وزن کمی سبک ‌تر از برخی از سنگ‌ ها مانند گرانیت یا مرمر هستند. وزن مناسب سنگ لایم ‌استون سمیرم می‌ تواند باعث شود تا نصب آن ها به راحتی انجام شده و در پروژه های ساختمانی بتواند به راحتی آن ها را حمل کرد.

از طرف دیگر وزن سبک این نوع سنگ، باعث می شود تا فشار اضافه ای به ساختمان وارد نکند.

  • برش در ابعاد دلخواه

قابلیت برش سنگ لایم ‌استون سمیرم یکی از ویژگی‌ های مهم آن است که مستقیما در فرآیند نصب و استفاده از این سنگ در پروژه‌ های مختلف تاثیرگذار است. برش ‌پذیری سنگ به توانایی سنگ در تحمل و پاسخ به عملیات برش و فرآیند‌های مختلف مرتبط با آن اشاره دارد.

قابلیت برش به شکل دقیق سنگ، می تواند باعث شود تا در فرآیند تولید و نصب آن، ضایعات آن ها کاهش یابد.

کاربرد سنگ لایم استون سمیرم

سنگ لایم‌ استون سمیرم به دلیل ویژگی ‌های زیبایی، مقاومت در برابر حرارت و کاربردهای گسترده‌ اش، به عنوان یک مصالح ساختمانی محبوب و مورد توجه در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. در داخل فضاهای مسکونی، تجاری یا اداری، سنگ لایم ‌استون سفید سمیرم به عنوان تزئینات داخلی برای دیوارها، پله‌ ها، پنجره‌ ها و سایر قسمت‌ های داخلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

کاربرد سنگ لایم استون سمیرم

مهمترین کاربردهای این نوع سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دیواره‌های داخلی
  • قاب آسانسور
  • سنگ بدنه راهرو و راه پله
  • پارکینگ
  • مصنوعات سنگی مانند نرده

معایب استفاده از سنگ لایم استون سمیرم

با وجود مزایای زیادی که سنگ لایم استون سمیرم دارند، اما از معایبی نیز از جمله ساختار ضعیف، قابلیت جذب آب بالا، لکه پذیری، ساب پذیری، آسیب پذیری در برابر شرایط آب و هوایی و غیره را برخوردار می باشند

با توجه به قابلیت جذب بالای آب و رطوبت این نوع سنگ ساختمانی، بهتر است از آن ها در نمای خارجی ساختمان ها استفاده نکنید. اگر سنگ های نمای ساختمان آب را جذب کنند، در گذر زمان علاوه بر پوسیده شدن سایر مصالح ساختمانی، رنگ سنگ نیز تغییر خواهد کرد. برای استفاده از سنگ ها در نمای خارجی ساختمان ها به شما عزیزان سایر سنگ های اسلب دیگر از جمله سنگ اسلب ازنا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند، استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت با توجه به مشخصات سنگ لایم استون سمیرم بهتر است از آن ها در نماهای داخلی و به  عنوان یک عنصر تزئینی در ساختمان ها استفاده کنید.

سخن پایانی

سنگ های ساختمانی متعددی در سطح کشور وجود دارند که می توانند سلیقه تمامی افراد را پوشش دهند. شما عزیزان باید با بررسی مشخصات و ویژگی هر یک از آن ها تصمیم بگیرید تا از کدام یک از سنگ ها استفاده کنید. سنگ لایم استون سمیرم یک نمونه سنگ طبیعی است که امروزه به صورت گسترده در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود، با وجود مزایای بسیار بالایی که این نوع سنگ ساختمانی دارند، به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از آن ها در نمای خارجی ساختمان و مناطقی که در تماس مستقیم با رطوبت هستند، استفاده نکنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات کاملی درباره مشخصات سنگ لایم استون سمیرم، بدست آورده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *