کاربرد سنگ اسلب در ساختمان

کاربرد سنگ اسلب در ساختمان

از زمان های قدیم تا امروز از سنگ‌ها برای ساخت سرپناه زندگی و بسیاری از ابزار آلات استفاده می کردند. به شکلی که استفاده از آن ها امروزه گسترش یافته است. سنگ‌ها متریال های مقاوم و محکم می باشند. و آن ها را در نما های بیرونی و داخلی ساختمان‌ به کارمی برند. یکی از سنگ‌ هایی که امروزه در نمای داخلی و بیرونی ساختمان بیشتر استفاده می شود، سنگ اسلب است. از آن جا که سنگ‌ها از مصالح مهم ساختمانی به شمار می آیند شناخت آن ها مهم است. به دلیل زیبایی این سنگ ها معماران و طراحان زیادی از سنگ های اسلب در محیط های لاکچری و لوکس استفاده می کنند. و اغلب از آن ها در مکان‌ هایی مانند؛ پله، سنگ فرش هتل‌ها، تالارها، سنگ شومینه، پاساژ و دیواره استخر استفاده می کنند. این سنگ ها، همان طور که در بالا اشاره کردم علاوه بر دکوراسیون داخلی، در دکوراسیون خارجی هم به کار می روند. اگر شما هم به دنبال سنگ‌هایی هستید که در سنگ کاری ساختمان یک تکه و یک دست باشند و ابعادی بزرگ دارند می گردید، سنگ اسلب می تواند از سنگ‌ های محبوب شما باشد که در ادامه ی مقاله قصد دارم شما را با کاربرد های این نوع سنگ بیشتر آشنا کنم.

بیشترین کاربرد سنگ‌ های اسلب در دکوراسیون داخلی جهت تزیین کف و دیوارها هست. در ادامه به نمونه‌ هایی از آن ها اشاره خواهم کرد. اگر شما نیز قصد خرید انواع سنگ اسلب را دارید می توانید به صنایع سنگ اسلب نگارستان واقع در اصفهان مراجعه کنید.

کاربرد سنگ اسلب در دکوراسیون آشپزخانه:

سنگ‌ های اسلب را بهتر است که در نقاط مرکزی آشپزخانه استفاده کنید. منظور از نقاط مرکزی فضا هایی هستند که کم تر دردیدند ولی دارای زرق و برق بیشتری هستند. در نقاط مرکزی از سنگ های اسلب باید به شکل تکه‌ های بزرگ یخ که دارای رگه‌ هایی در آن هاست استفاده شود. هیچ دو تکه سنگی با رگه‌ های مشابه وجود ندارد، از سنگ‌ های  اسلب در کانتر های آشپزخانه، سنگ اپن یا رویه ی کابینت، جزیره ی آشپزخانه و حتی به جای کاشی های پشت گاز های رومیزی استفاده می شوند. معمولا در آشپزخانه ها از سنگ‌ های رنگ روشن استفاده می کنند، زیرا تمیز کردن اثر انگشت و چربی ها روی آن ها راحت تر انجام می گیرد. از این سنگ ها در حمام هم استفاده می شود با من همراه باشید، در ادامه از کاربرد آن ها در حمام بیشتر صحبت خواهم کرد.

کاربرد سنگ اسلب در ساختمان

به خصوص در مکان هایی که قصد دارید جلوه‌ای زیبا و لوکس به آن ها ببخشید، می توانید از سنگ اسلب استفاده کنید. به عنوان نمونه از این سنگ ها در دکوراسیون سالن‌ های بزرگ، لابی هتل، سالن موزه و نمایشگاه‌ها به کار می برند.

استفاده از سنگ اسلب برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی:

علاوه بر آشپزخانه از سنگ‌ های اسلب در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی هم استفاده می کنند. سنگ کاری با سنگ‌ های اسلب طبیعی در دکوراسیون حمام در کنار شیرآلات به حمام یک نمای سنتی می دهد. اگر قصد دارید از اسلب‌ها در کفپوش‌ های حمام‌ها استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که کاشی‌ها و سنگ‌ هایی که سطح  صافی دارند، در حمام باعث لیز خوردن افراد می شوند. پس در نتیجه در مناطق مرطوب از کاشی های مختلف استفاده کنید.

 

فضای دیگری که می توانید از سنگ های اسلب در آن استفاده کنید سالن پذیرایی است که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

به کارگیری در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق نشیمن :

از کاربرد های دیگر سنگ اسلب و به ویژه سنگ اسلب مرمر در دکوراسیون‌ پذیرایی و اتاق نشیمن هست. به عنوان نمونه، در سالن‌ های پذیرایی به عنوان کفپوش از این نوع سنگ ها استفاده می کنند که نمایی ویژه و منحصر به فردی به فضا می دهند. استفاده از سنگ‌ های یک تکه اسلب برای تزئین دیوارها باعث ایجاد هماهنگی فضای نشیمن و زیباتر شدن محیط می گردد. در فضا های کوچک به دلیل انعکاس خوب نورتوسط سنگ ها، فضا بزرگ تر جلوه داده می شود.

اگر قصد ندارید که در تمام فضای داخلی نشیمن از سنگ اسلب استفاده شود، در قسمت هایی از اتاق یا پذیرایی می توانید از این نمونه سنگ به عنوان سنگ دکوراتیو استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید از آن ها برای دیواری که  تلویزیون روی آن قرار دارد، یا دیوار تراس، ناحیه ی مرکزی کف اتاق، دیوار شومینه استفاده کنید. استفاده از این نوع سنگ ها در همه ی قسمت‌های دکوراسیون داخلی منزل باعث جلوه ای زیبا به آن می شود.

علاوه بر دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و سرویس‌ های بهداشتی که در بالا به آن ها اشاره کردم، از سنگ‌ های اسلب در تراس‌، دیوار های بزرگ و دیوار های اتاق‌ های بزرگ، روشویی، پیشخوان استفاده می کنند. اگر شما نیز قصد تزئین تراس و بالکن منزلتان را دارید و به دنبال کف پوش‌ های خوب و مناسب با تغییرات جوی می گردید، سنگ‌ های اسلب گزینه ای مناسب می باشند.

بامن برای آشنایی بیشتر با کاربرد دیگر این نوع سنگ در کفپوش خانه همراه باشید.

کاربرد سنگ اسلب برای کفپوش خانه:

علاوه بر کاربرد های سنگ اسلب در دکوراسیون حمام و آشپزخانه در کفپوش ساختمان نیز این سنگ ها قابل استفاده هستند در کنار ویژگی ها و مزایایی که این سنگ ها دارند، براق و درخشنده بودن آن ها باعث زیبایی خاص آن شده است، و از این سنگ برای کف پوش بخش های مختلف منزل، مثل سالن و پذیرایی، زیاد استفاده می شود. و هم چنین به خاطر این که سنگ اسلب در ابعاد بزرگ برش داده می شود در کف سالن و یا پذیرایی منزل استفاده از آن باعث یک دست شدن کف می گردد.

اما نکته این است که این سنگ گران قیمت بوده و هزینه نصب آن بالا می باشد، که باعث شده که بسیاری از مردم از سنگ اسلب به عنوان پوشش کف ساختمان استفاده نکنند. به علاوه این که، استفاده کردن از سنگ های طبیعی به ویژه سنگ های اسلب کف سالن و پذیرایی را لیز می کنند که باید در استفاده از آن ها احتیاط کنید.

عوامل مختلفی باعث تغییر قیمت سنگ اسلب می شود که به چند مورد از آن ها در زیر اشاره خواهم کرد.

  • ضخامت آن
  • اندازه ی سنگ
  • هزینه ی حمل و نقل
  • نوع برش سنگ
  • نوع فرآوری سنگ مانند اپوکسی
  • میزان صیقل و ساب پذیری آن
  •  سنگ بوک مچ و فورمچ

نتیجه گیری:

با توجه به کاربرد های سنگ اسلب و قیمت آن و ماهیتی که دارد برای تغییر دکوراسیون خانه  به محل نصب آن توجه کنید که  اهمیت بالایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *