سنگ اسلب مرمر مولتی کالر

سنگ اسلب مرمر مولتی کالر چیست و بررسی موارد استفاده آن ها

سنگ اسلب مرمر مولتی کالر

سنگ اسلب مرمر عسلی یا مولتی کالر یکی از بهترین نمونه های سنگ اسلب موجود در بازار است که به دلیل نوع رنگبندی و زیبایی ظاهری که دارد، در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده می شود. نقش و نگارهای به کار رفته در این نوع سنگ باعث شده است تا بتوان از آن ها در مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و هتل ها استفاده کرد. سنگ های مرمر مولتی کالر پس از استخراج از معادن به کارخانه ارسال شده و پس از عملیات بر روی آن و همچنین برش سنگ در ابعاد بزرگ، می توانید اقدام به خرید سنگ اسلب کنید. اگر قصد استفاده از بهترین نمونه های سنگ اسلب برای فضای داخلی منزل خود را دارید می توانید علاوه بر سنگ های مولتی کالر از سنگ اسلب دهبید و یا سنگ اسلب لاشتر نیز استفاده کنید. در این محتوا درباره ویژگی، مشخصات و کاربردهای سنگ اسلب مرمر مولتی کالر توضیح می دهیم.

مهمترین ویژگی های سنگ اسلب مرمر مولتی کالر

نام سنگ سنگ اسلب مرمر مولتی کالر
معدن ایران
نوع رنگ ترکیبی از چندین رنگ طوسی، قهوه‌ ای، سفید و صورتی
میزان جذب آب بسیار کم
مقاومت در برابر فشار، گرما و سرما بسیار بالا
قابلیت صیقل پذیری دارد

با توجه به این که میزان جذب آب سنگ مرمر مولتی کالر بسیار پایین می باشد، از آن می توانید در محیط هایی که در تماس با آب و رطوبت هستند، بدون نگرانی استفاده کنید. بلورهای به کار رفته در سطح سنگ نسبت به سایر سنگ های اسلب دیگر موجود در بازار، بزرگتر می باشد. سطح بسیار صاف و صیقلی آن باعث شده است تا سنگ های مولتی کالر قابلیت عبور نور را از قسمت های روشن خود داشته باشند.

به دلیل مقاومت بالایی که سطح سنگ در برابر فشار و خط و خش دارد، شما عزیزان می توانید از آن ها به عنوان کانتر آشپزخانه نیز استفاده کنید. سنگ های مولتی کالر را می توانید در دو نوع موج ریز و پهن بسته به محلی از ساختمان که قصد استفاده از آن را دارید، خریداری کنید.

سنگ اسلب مرمر مولتی کالر

کاربرد و موارد استفاده از سنگ مرمر مولتی کالر

  • دکوراسیون داخلی خانه و مجتمع‌ های تجاری

علاوه بر استفاده از سنگ های اسلب مرمر مولتی کالر در مجتمع های مسکونی، شما عزیزان می توانید برای انواع ساختمان های دیگر با نوع کاربری متفاوت نیز از آن ها استفاده کنید. از این نوع سنگ اغلب برای قسمت ورودی هتل ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود.

  • ساخت بناهای زیارتی

ویژگی ظاهر سنگ های مرمر مولتی کالر باعث شده است تا از آن ها به وفور در ساخت بناهای زیارتی استفاده شود.

  • پوشش دیوار و شومینه

انتخاب سنگ بر اساس زیبایی و طراحی مناسب با سبک دکوری اتاق یا منطقه مورد نظر بسیار اهمیت دارد. سنگ باید با دیگر عناصر داخلی هماهنگی داشته باشد و جلوه زیبایی به فضا بدهد.

کاربرد و موارد استفاده از سنگ مرمر مولتی کالر

  • آسانسور

اگر سنگ برای استفاده در اطراف آسانسور خارجی استفاده می‌ شود، مقاومت به تغییرات دمایی بالا، نور UV و عوامل جوی مانند باران و برف بسیار مهم است. در مکان‌ هایی با تردد بالا، ممکن است نیاز به انتخاب سنگ‌ های مقاوم باشد که توانایی تحمل فشار و استفاده مکرر را داشته باشند.

  • سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از سنگ اسلب مرمر مولتی کالر در سرویس بهداشتی و حمام می‌ تواند به عنوان یک انتخاب شیک و کاربردی برای ارتقاء زیبایی و کارایی این فضاها مورد نظر باشد. سنگ اسلب مرمر مولتی کالر مقاومت بالایی در برابر جذب آب دارند، این ویژگی باعث شده است تا بتوان از آن در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد. سطح صاف و صیقلی این نوع سنگ باعث شده است تا بتوان به راحتی آن ها را تمیز کرد.

  • دیوار پشت تلویزیون

سنگ اسلب مرمر مولتی کالر با الگوهای طراحی متنوع و رنگ‌ های جذاب، به دیوار پشت تلویزیون زیبایی و شیکی می‌ بخشد. این سنگ به عنوان یک مصالح دکوراتیو می‌ تواند به تنهایی یا به همراه سایر مواد ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد و به دکور کلی اتاق جلب زیبایی اضافه کند. مرمر مولتی کالر دارای طیف وسیعی از رنگ‌ ها و الگوهای طراحی است. این تنوع به شما این امکان را می‌ دهد که به راحتی یک سنگ را انتخاب کنید که با رنگ دیوارها و سایر عناصر دکوری اتاق خود هماهنگ باشد.

  • فضای بین کابینت‌ ها در آشپزخانه

استفاده از سنگ اسلب مرمر مولتی کالر در فضای بین کابینت‌ ها، می‌ تواند یک پوشش یکپارچه و هماهنگ ایجاد و باعث شود تا این قسمت از آشپزخانه به صورت هماهنگ با سایر عناصر دکوراتیو باشد. اگر در نزدیکی کابینت‌ ها می‌ خواهید از سنگ استفاده کنید، مهم است که سنگ مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد، زیرا در آشپزخانه، سطوح ممکن است با اشیاء گرم و قرار گرفتن اجسامی که حرارت دارند، در تماس باشند.

آشپزخانه ممکن است محیطی باشد که با مواد شوینده و اسیدهای مختلف در ارتباط باشد. بنابراین، سنگ باید مقاوم در برابر خوردگی و مواد شوینده باشد. سنگ های ساختمانی که در فضای آشپزخانه استفاده می شوند باید مقاومت کافی در برابر ضربه و شکستگی را داشته باشند تا در صورت استفاده روزانه کیفیت خود را از دست ندهند.

خرید مرمر مولتی کالر

  • مجسمه‌ سازی

سنگ های مرمر مولتی کالر به عنوان یک سنگ لوکس و زیبا، برای ساخت مجسمه می توان از آن استفاده کرد.

  • راه پله

به دلیل مقاومت بسیار بالایی که سنگ های مولتی کالر در برابر فشار و ضربه دارند، می توانید از آن برای کف و دیوارهای راه پله استفاده کنید. انتخاب سنگ های مرمر مولتی کالر برای راه پله در مواردی که به سبک کلاسیک علاقه مند هستید، را به شما توصیه می کنیم.

در زمان خرید مرمر مولتی کالر باید به چه نکات توجه کرد؟

در زمان خرید این نوع سنگ به شما توصیه می کنیم حتما به ابعاد و سایز سنگ توجه کنید. تراکم رگه های به کار رفته در سطح سنگ، می تواند نشان دهنده میزان کیفیت آن ها باشد.

مهمترین مواردی که بر روی قیمت خرید سنگ های مولتی کالر تاثیر می گذارد شامل تجهیزات استخراج سنگ از معدن، صاف و بدون گره بودن سنگ، نوع فرآوری، بسته بندی و بارگیری سنگ می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *